Skærmtid
26. juni 2020 - 55 min

Vi er blevet vænnet til, at de fleste apps og spil på mobilen er gratis. Vi betaler heller ikke noget for at være på de sociale medier, og vi ved nok godt, at når noget er gratis, så må pengene komme ind på en anden måde. Men hvordan? Eksempelvis sluger man mange reklamer dagligt, hvis man bevæger sig på de sociale platforme, og når man spiller spil på mobilen, og vi ved også godt, at vores data bliver indsamlet og solgt. Men hvad er det præcist, der foregår? Og hvordan er de her modeller skruet sammen? Det forsøger jeg at finde ud af i denne udgave af Skærmtid, hvor jeg taler med en direktør for et af spilfirmaerne og ekspert i sociale medier, Thomas Bigum. Vi skal selvfølgelig også høre fra børnene selv.

Om podcast

Skærmtid

Hver dag er en passioneret kæmper på banen med en mission om at skabe en forandring, som vedrører os alle. Mød journalist og børnebogsforfatter Frederik Hansen, der åbner døren ind til det liv, vores børn lever foran skærmen. Danske børn bruger nemlig i gennemsnit over tre timer om dagen foran en skærm, så lyt med, når han undersøger, hvad børnene laver, og hvad deres skærmtid betyder for os alle sammen.

Gå til Podcast
Skærmtid
Afspiller nu

Morgen

06:05
10:00